Ouderraad (OR)

De ouderraad is een adviserend overlegorgaan binnen de school. Binnen de OR kunnen alle schoolzaken, het welzijn van de leerlingen en de communicatie ter sprake worden gebracht. De OR vertegenwoordigt de ouders in het overleg met de schoolleiding en functioneert als klankbord. Tijdens een deel van het ouderraad overleg is altijd iemand van de schoolleiding aanwezig waarmee actuele zaken en ontwikkelingen worden besproken.

Wat doet de OR?

• De OR volgt het beleid en het onderwijs programma kritisch vanuit de ouderrol.

• De OR geeft de schoolleiding gevraagd en ongevraagd advies. Hierbij wordt gezocht naar oplossingen voor knelpunten en worden verbeterpunten besproken.

• De OR bevordert contacten tussen ouders onderling en tussen ouders en de school.

• De OR kan voor ouders een spreekbuis zijn.

• De OR is vertegenwoordigd in de medezeggenschapsraad (MR)

• De OR organiseert samen met de school thema-avonden over actuele onderwerpen

Participeren in de ouderraad?

Heeft u interesse om deel te nemen in de OR? Stuur een email naar de voorzitter van de OR via ouderraad@spinozalyceum.nl . U kunt ook altijd vrijblijvend een overleg bijwonen.

Overleg bijwonen?

De vergaderingen van de Ouderraad zijn openbaar. Iedere ouder kan een overleg van de ouderraad bijwonen. De agenda van de vergadering wordt gepubliceerd op de Ouderwebsite van de school in de Jaarkalender.

Wilt u bepaalde punten aan de orde stellen, neem dan van te voren contact op met de voorzitter.

De Ouderraad komt elke 6 weken bij elkaar op dinsdag of donderdagavond om 19:30.

Contact?

Voor meer informatie of vragen, e-mail ons op ouderraad@spinozalyceum.nl

Samenstelling

De ouderraad bestaat uit ouders van leerlingen uit de verschillende leerjaren.